Zmienia się zastosowanie kolorowych produktów do oznakowania dróg. Jeszcze kilka lat temu, farba w kolorze czerwonym stosowana była głównie do malowania niedużych elementów oznakowania dróg, a farba drogowa w kolorze zielonym praktycznie nie istniała na rynku. W ciągu ostatnich kilku lat obserwujemy znaczny wzrost zapotrzebowania na oznakowanie w kolorze czerwonym w Polsce, w szczególności dzięki rozwojowi sieci ścieżek rowerowych w miastach. Ścieżki wydzielane w ciągu jezdni lub budowane jako osobne arterie komunikacyjne.
Pomimo, że dla użytkowników ścieżek rowerowych nie stanowi to dużej różnicy jakim rodzajem arterii komunikacyjnej się poruszają, dla materiału do oznakowania ma to ogromne znaczenie. Biorąc pod uwagę obciążenie ruchem, zarówno rodzaj pojazdów jak i ilość najazdów kół, będzie ono zupełnie inne na ścieżce przeznaczonej tylko dla rowerów oraz na fragmentach jezdni współdzielonych przez rowery i samochody.
Odporność na ścieranie materiału musi być zupełnie inna na tych dwóch rodzajach powierzchni. Stanowi to nie lada wyzwanie dla materiałów do oznakowania. W toku rozwoju nad produktami marki Kontur, opracowane zostały nowe receptury farby czerwonej do oznakowania dróg. Nie ma lepszego sposobu na ocenę ich właściwości jak test w warunkach drogowych. W trakcie tych badań będziemy oceniać ich trwałość, odporność na ścieranie, zachowanie koloru i antypoślizgowość.
Uzyskane wnioski z doświadczeń drogowych posłużą nam do dalszych prac na produktem, tak aby uzyskać jak najlepszy efekt końcowy.